Guestbook

NYHET!!!

Nu har vi lagt till en gästbok på bloggen.
Skriv gärna några rader!


Ni hittar gästboken överst på sidan

torsdag 4 oktober 2007

SM-final i Tomelilla 29/9

Ja, då var det dags för den sista deltävlingen i SM för i år.
Var väl inte superladdad då jag varit iväg med jobbet i Värmland mm under veckan. Fredagen blev också stressad då jag var med jobb i Trelleborg och höll presentationer hela dagen. Det blev till att ha bussen fullastad och med mig till Trelleborg. Efter jobb körde jag direkt till Tomelilla från Trelleborg. I ösregn och storm.... Vad är det för jävla väder vi har i det här landet....
Väl framme i Tomelilla var det bara att lasta ut crossen i regnet och gå och besiktiga den.
Under natten vräkte det ner och lät nästan som om det regnade genom plåten på bussen.

Banan var ganska lerig under träningen men fullt körbar.

Tidskvalet gick inte alls bra (som vanligt). Gick ut och körde allt vad jag kunde men fick kramp i armarna efter typ 1 varv. Varv 2 eller 3 kände jag att jag fick till det ordentligt och tänkte att nu ska det väl gå men icke... Ett par kurvor innan mållinjen la jag mig och då var ju det varvet kört.

Slutade som 23:a men 8 hundradelar till att kvala in.

Är ganska frustrerande då det finns flera förare som jag är snabbare än under "vanliga" tävlingar som utan problem kvalar in. Tror jag måste jobba på den mentala biten....

Jaja. Det är bara att ta nya tag till nästa år. Nu återstår en del "enklare" tävlingar i år...

Ha det.
/#253 Pelle

Inga kommentarer: